Migrena to problem 10-ciu procent populacji!

Migrena to przewlekła choroba charakteryzująca się uciążliwymi bólami głowy. Migrenowy ból głowy jest najbardziej najbardziej dotkliwym objawem migreny. Według specjalistów na migrenę może cierpieć nawet 10 % populacji. Czy wiesz jak wyeliminować tą uciążliwą i męczącą dolegliwość?
migrena

Migrena występuje u kobiet do 3-4 razy częściej niż u mężczyzn, a kłopoty z nią pojawiają się zazwyczaj w okresie dojrzewania. Migrena to dolegliwość dziedziczna i w przypadku dziedziczenia po ojcu, jej objawy są cięższe. Migrenę bardzo często myli się również ze zwykłym bólem głowy, jednak ci, którzy chociaż raz w życiu mieli z nią do czynienia dobrze wiedzą, że jest to inny rodzaj bólu, znacznie bardziej uciążliwy.

Obejrzyj nasz film i dowiedz się jakie są przyczyny Twojego bólu głowy:

Migrena- objawy
Najczęstsze objawy migreny to:

  • silny, tętniący ból głowy najczęściej w okolicy skroni, zazwyczaj promieniujący po jednej stronie, mający charakter napadowy (jeden epizod migreny może trwać od 4 do 72 godzin)
  • drażliwość
  • zmęczenie
  • nadwrażliwość na światło
  • nudności, wymioty
  • pogorszenie wzroku

Migrenę od innych bólów głowy wyróżnia kilka cech:

  • Ból migrenowy zwykle zaczyna się jednostronnie,
  • Migrenowy ból jest silny i występuje przewlekle,
  • Napady migrenowego bólu mogą trwać od 4 do 72 godzin,
  • Ból ma charakter napadowy, jest określany jako tętniący,
  • Ból może pojawić się cyklach kilkunastominutowych lub trwać nieprzerwanie parę godzin,
  • Napady bólu migrenowego są nawracające, w zależności od pacjenta przerwy pomiędzy atakami mogą trwać od kilku dni do kilku miesięcy,
  • Ból migrenowy, jest na tyle dokuczliwy, że ogranicza codzienna aktywność życiową chorego.

Przyczyny powtarzającego się bólu głowy można zdiagnozować za pomocą Testu Obciążeń Organizmu.

Jak walczyć z migreną?

Dieta – przede wszystkim należy uważać na to co się je. Szczególnie powinno się unikać:

  • produktów spożywczych zawierających tyraminę np. bananów, twardych serów, jogurtów, orzechów, awokado,
  • produktów zawierających fenyloetyloaminę np. czerwonego wina i czekolady,
  • produktów zawierających azotan sodu, glutaminian sodu, słodziki, kawy lub innych źródeł kofeiny, np. napojów energetyzujących, alkoholu.

migrena
Nieodpowiedni styl życia:

  • zbyt duża lub zbyt mała ilość snu,
  • drastyczne diety,
  • chroniczny stres i przemęczenie,

Jeśli te czynniki powodują ataki migreny, spróbuj je skorygować zmieniając tryb życia.

Stres – w przypadkach, kiedy głównym winowajcą jest stres, skuteczne sposoby na migrenę to:

  • techniki relaksacyjne,
  • medytacja,
  • joga,
  • masaże,
  • aromaterapia,
  • relaksujące kąpiele,
  • regularne picie magnezu,
  • picie naparów ziołowych np. z kozłka lekarskiego.

Silne bodźce zewnętrzne – najczęściej objawy migreny pojawiają się pod wpływem:

  • silnego słońca,
  • głośnych dźwięków,
  • intensywnych zapachów.
  • Staraj się ich unikać. Pogorszą one także twój stan w trakcie ataku migreny.

Ponadto 3 domowe sposoby na migrenę:

  • Połóż się w cichym i wygodnym miejscu próbując przeczekać atak. W pomieszczeniu zlikwiduj wszelkie źródła światła, zasłoń okna i zgaś lampy, dzięki temu złagodzone zostaną objawy światłowstrętu. Spróbuj zasnąć, sen może złagodzić ból, w tym czasie zaczną działać leki.
  • Stosuj ciepłe lub zimne okłady. Ból załagodzić może także gorący, rozluźniający prysznic.
  • Ulgę może przynieść delikatny ucisk tętnicy skroniowej po stronie bólu.

Specjalista radzi

„Ból to alarm, że coś niedobrego dzieje się w naszym „prawie zdrowym” organizmie. Jednocześnie ostrzega nas przed poważniejszymi konsekwencjami dalszych zaniedbań, związanych ze zdrowiem. Jeśli bóle głowy nie dają spokoju i decydują o samopoczuciu, nie powinno się ich lekceważyć. Warto udać się na wizytę do specjalisty, gdyż właściwa diagnoza prowadzi do odpowiedniego leczenia, a co za tym idzie, do polepszenia jakości życia. Aby dowiedzieć się więcej na temat swojego zdrowia należy wykonać Test Obciążeń Organizmu. Poznaj przyczynę męczącego bólu głowy a następnie pozbądź się dolegliwości” –radzi Weronika Łapińska z Centrum Diagnostyki Organizmu Revitum.

Relaks na ból głowy

Dolegliwości bólowe spowodowane są również niekiedy wzmożonym napięciem określonych partii mięśni – leczenie bólu głowy może więc obejmować masaże relaksacyjne. Wiele osób nie przypuszcza jak dobre efekty może przynieść łagodny masaż trwające kilkanaście minut. Masowanie karku, skroni i całej głowy rozluźnia napięte mięśnie i szybko łagodzi ból głowy. Najlepiej poprosić kogoś o pomoc, choć niektóre rodzaje masażu można również wykonać samemu. Bardzo ważne jest miejsce. Powinno być ciche (można włączyć ulubioną muzykę) i niezbyt jasno oświetlenie. Następnie przygotować olejek (najlepszy jest z jojoby, ale może być dowolny, nawet oliwka dla niemowląt). Ponadto można dodać kilka kropli relaksującego olejku lawendowego lub przeciwbólowego z rozmarynu.

Jest łatwy sposób na wyeliminowanie migreny!

Badania pokazują, że aż 70-80% dorosłych ludzi na całym świecie miewa ból głowy przynajmniej raz w roku. Połowa ludzkości cierpi z powodu nawracających bólów głowy. Światowe organizacje zdrowotne ostrzegają przed nadmiernym przyjmowaniem coraz większych dawek leków przeciwbólowych, które tylko zwalczają objawy. Żeby raz na zawsze pozbyć się bólu trzeba dowiedzieć się co jest jego przyczyną. Można to zrobić przy pomocy Testu Obciążeń Organizmu. Określenie przyczyny to pierwszy krok w kierunku nowego życia – już bez ciągłego bólu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>