Czy znasz przyczyny chrapania?

Chrapanie jest niezwykle powszechnym schorzeniem. Podczas badań opinii publicznej do chrapania przyznała się połowa mężczyzn i co trzecia kobieta. W wieku 60 lat chrapanie dotyczy około 60% mężczyzn i 40 % kobiet. Chrapanie jest więc niezwykle powszechną dolegliwością, która trapi ludzi na całym świecie. Aby wyeliminować chrapanie najpierw trzeba poznać przyczyny!


Chrapanie jest jednym z objawów zaburzeń oddychania w czasie snu. To charakterystyczne zjawisko akustyczne wywołane jest przez drgania wiotkich części gardła (przede wszystkim podniebienia miękkiego oraz języczka). U osób dotkniętych tym problemem mięśnie gardła oraz podniebienia miękkiego wyraźnie wiotczeją, a cieśń gardła zwęża się. W konsekwencji przepływające przez gardło powietrze wprawia je w drgania.

Najczęstsze przyczyny chrapania:

  • nieprawidłowa budowa anatomiczna gardła,
  • opadające, wydłużone podniebienie miękkie i języczek,
  • otyłość,
  • picie alkoholu,
  • palenie papierosów,
  • brak aktywności fizycznej,
  • przerośnięte migdałki podniebienne i gardłowy,
  • skrzywiona przegroda nosa,
  • obecność polipów lub przerośniętych małżowin nosowych w obrębie przewodów nosowych,
  • zażywanie środków nasennych i uspokajających.

Przyczyną większości chorób i innych dolegliwości, w tym chrapania, jak widać mogą być bakterie, wirusy, substancje trujące(papierosy i alkohol) i alergeny (detergenty, kosmetyki, lekarstwa i inne). Ich usunięcie z organizmu i środowiska, jest podstawowym warunkiem wyleczenia. Większość tych obciążeń można wykryć przy pomocy Testu Obciążeń.

Kilka rad jak się pozbyć uciążliwego chrapania:

  • Spróbuj się odchudzić. Szczuplejsza szyja przestanie wywierać ucisk na drogi oddechowe.
  • Przed snem nie pić alkoholu i unikać leków nasennych i uspokajających.
  • Sypiaj na boku lub na brzuchu, z płaską poduszką pod głową – przy jej wysokim ułożeniu drogi oddechowe się zwężają.
  • Gdy chrapaniu towarzyszą bezdechy, można sypiać w masce. Połączona rurą ze sprężarką powietrza podaje je śpiącemu pod ciśnieniem, dzięki czemu ściany dróg oddechowych nie zapadają się. Ale maska nie leczy. Po jej zdjęciu chrapanie powraca.

Specjalista radzi

”Chrapanie jest sygnałem, że u śpiącego występuje przeszkoda na drodze przepływającego powietrza. Konsekwencją tego jest mniejszy przepływ powietrza do płuc i niedotlenienie organizmu. Chrapanie jak większość chorób i dolegliwości, może być wywołane blokadami w nosogardzieli- powstałymi w wyniku alergii, infekcji wirusowych, bakteryjnych czy grzybiczych. Wszystkie te choroby można wyleczyć usuwając z organizmu i jego bezpośredniego otoczenia, podstawową ich przyczynę – bakterie, wirusy, drobnoustroje i inne alergeny! Konieczne do tego jest wykonanie Testu Obciążeń Organizmu, który kompleksowo określa stan zdrowia i pomoże znaleźć przyczyny dolegliwości.”- Weronika Łapińska, specjalista Revitum.

Poznaj przyczyny chrapania, a potem szybko wyeliminuj problem!

Chrapanie jest najczęstszą dolegliwością występującą w czasie snu. Podczas snu dochodzi do zwiotczenia mięśni i zwężenia cieśni gardła. Chrapanie da się zlikwidować i nie potrzebne są żadne zabiegi. Test Obciążeń Organizmu to jedyne dostępne narzędzie, które umożliwia kompleksowe podejście do objawów i prawidłowe rozpoznanie choroby. Celem testu jest określenie sprawności układu odpornościowego i poziomu funkcjonowania organów wewnętrznych. Na tej podstawie można określić przyczynę choroby, wychodząc poza klasycznie stosowaną analizę objawów. Test trwa 45 minut, jest bezbolesny, wyniki otrzymujesz od razu, a specjalista, jeżeli zajdzie taka potrzeba dobierze i zaleci indywidualną formę kuracji. Wykonaj Test Obciążeń i dowiedz się jaka jest prawdziwa przyczyna uciążliwego chrapania. Tylko dzięki temu uporasz się z tym uprzykrzającym życie problemem raz na zawsze!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>