Skuteczne odchudzanie w 5 krokach

Próbujesz stracić zbędne kilogramy, jednak nie możesz osiągnąć swojego celu? A może schudłaś, ale dopadł Cię efekt jo-jo? Dowiedz się, dlaczego tak się dzieje oraz co zrobić, by sobie pomóc.

odchudzanie 2Dziesiejsze czasu ogromną wagę przywiązują do wyglądu zewnętrznego. Nic dziwnego, że coraz więcej osób dba o swój wygląd. Z drugiej strony dzisiaj przejście na dietę to często konieczność: plaga otyłości zatacza bowiem coraz szersze kręgi: wg WHO na świecie na nadwagę lub otyłość cierpi już 150 mln osób dorosłych na świecie.

Zmiana nastawienia psychicznego
Przejście na dietę jest swojego rodzaju rewolucją, nie tylko dla ciała, ale również, a może przede wszystkim dla ducha. Ciało przyzwyczajone do dużej ilości niezdrowych, tuczących produktów przeżywa szok, gdy zmieniasz nawyki żywieniowe i zaczynasz dbać o siebie. Naturalną reakcją obronną organizmu jest magazynowanie zapasów i próba “przetrwania trudnych czasów”. Dlatego też niech Cię nie zmylą początkowe sukcesy – na tym etapie organizm pozbywa się zazwyczaj wody. Dopiero kolejne miesiące przyniosą realną redukcję tkanki tłuszczowej.

Motywacjo, gdzie jesteś?
Każdej osobie, która się odchudzała lub też obecnie jest na diecie, nieobce jest poczucie bezsilności i niewiary we własne możliwości. W każdym procesie odchudzania następuje moment stabilizacji, kiedy kilogramy nie lecą aż tak szybko w dół, a co ubrań z czasów studiów czy liceum wciąż jeszcze daleko. Warto uzmysłowić sobie, że taki czas jest najzupełniej naturalny oraz że nie oznacza klęski naszych dietowych starań. Spokojne przeczekanie ego czasu nie tylko zaoszczędzi Ci stresu, ale również wzmocni chęci do dalszej pracy. Nie zniechęcaj się i nie trać tego, co już udało Ci się osiągnąć.
Może się jednak zdarzyć, że “zastój” w traceniu na wadze przy jednoczesnym zachowaniu zdrowych nawyków żywieniowych ma związek z niewłaściwie dobranymi elementami diety czy też dziennym rozkładem posiłków. W takiej sytuacji warto utrzymać nowe nawyki, a jednocześnie przeanalizować podjęte działania i samemu lub przy pomocy specjalisty wyeliminować pojawiające się błędy. Dzięki temu waga ruszy z miejsca i znów zacznie spadać.

Drobne grzeszki czy wielkie grzechy?
Inną przyczyną zahamowania procesu odchudzania mogą być z pozoru błahe, ale jednak znaczące z punktu widzenia utraty kilogramów aspekty diety. Przypomnij sobie, co masz pod ręką, gdy między posiłkami chwyci Cię głód – czy przypadkiem nie “kaloryczną bombę” w postaci batonika czy ciężkostrawnych przekąsek? Wracając z pracy, wstępujesz “jedynie” po słodką bułkę? Te wszystkie drobne z pozoru rzeczy mogą niszczyć dietowy wysiłek oraz znacznie podnosić dzienny bilans kaloryczny. Dlatego warto jeszcze raz zapisać i przeanalizować dzienny jadłospis, by wyeliminować niepotrzebne i tuczące potrawy.

Organizm wysyła SOS
Brak odczuwalnego spadku wagi czy, co gorsza jej wzrost, może być sygnałem, że w organizmie dzieje się coś złego. Niekontrolowany przyrost wagi przy zachowaniu zdrowych zasada odżywiania się może mieć związek z niedoczynnością tarczycy. Problemy z tym gruczołem zwalniają przemianę materii i w konsekwencji mogą spowodować przybieranie na wadze i problemy z utratą zbędnych kilogramów.
Innym schorzeniem, które może opóźniać lub czasowo uniemożliwiać schudnięcie, jest zespół policystycznych jajników. W tym przypadku dochodzi od zaburzania działania insuliny odpowiedzialnej za przyswajanie cukrów.

Bez ruchu ani rusz!
Niekiedy, zwłaszcza na początku odchudzania, pełnym motywacji osobom wydaje się, że zbilansowane, zdrowe posiłki oraz unikanie słodyczy i fast foodów pozwolą na osiągnięcie wymarzonych efektów. Niestety, jest to tylko częściowo prawda. Oczywiście, przestrzeganie zdrowej diety i ograniczenie kaloryczności spożywanych posiłków przyniesie dobre efekty, jednak bez wprowadzenia aktywności fizycznej (minimum 3 razy w tygodniu) osiągnięcie smukłej sylwetki będzie utrudnione. Dodatkowo, nawet jeśli sama dieta “zbije” kilogramy, to bez aktywności fizycznej bardzo ucierpi na tym nasza skóra, która straci jędrność i sprężystość. Dlatego dla uzyskania zdrowego wyglądu niezbędne jest połączenie dwóch czynników:diety i wybranej aktywności fizycznej.


Oczyszczenie z toksyn
Brak utraty kilogramów przy zachowaniu reżimu dietowego oraz regularnych ćwiczeń fizycznych może również być spowodowane nagromadzeniem się toksyn w organizmie. Złogi szkodliwych substancji mogą znacznie spowalniać proces przemiany materii i usuwania komórek tłuszczowych. W celu określenia przyczyn braku utraty kilogramów warto wykonać Test Obciążeń Organizmu, który pozwoli na zdiagnozowanie stanu narządów wewnętrznych oraz określenia poziomu obciążeń organizmu. Po nakreśleniu diagnozy możliwe jest dobranie indywidualnej kuracji, która oczyści organizm oraz wspomoże proces odchudzania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>