Czy znasz sposób na chrapanie?

Osoba chrapiąca i jej bliscy tracą każdej nocy półtorej godziny sny. Daje to 574 godziny każdego roku czyli około 23 dni. Chrapanie może być również groźne i powodować nadciśnienie, a nawet zawał. Dzieje się tak gdy chrapaniu towarzyszą przerwy w oddychaniu, tzw. bezdechy. Czy znasz sposób na wyeliminowanie chrapania?


Według statystyk problem chrapania dotyka ok. 80 proc. mężczyzn i 40 proc. kobiet. W Polsce, jak podają badania CBOS przeprowadzone w 2010 roku, zmaga się z nim prawie 13 milionów osób. W grupie narażonej na występowanie chrapania i związanego z nim zespołu bezdechów sennych znajdują się ludzie w podeszłym wieku, osoby cierpiące na nadwagę, w także nałogowi palacze. Dowiedz się jak sobie pomoc z wyeliminowaniem chrapania!

Chrapanie jest jednym z objawów zaburzeń oddychania w czasie snu. To charakterystyczne zjawisko akustyczne wywołane jest przez drgania wiotkich części gardła (przede wszystkim podniebienia miękkiego oraz języczka). U osób dotkniętych tym problemem mięśnie gardła oraz podniebienia miękkiego wyraźnie wiotczeją, a cieśń gardła zwęża się. W konsekwencji przepływające przez gardło powietrze wprawia je w drgania.

Najczęstsze przyczyny chrapania:

  • nieprawidłowa budowa anatomiczna gardła,
  • opadające, wydłużone podniebienie miękkie i języczek,
  • otyłość,
  • picie alkoholu,
  • palenie papierosów,
  • brak aktywności fizycznej,
  • przerośnięte migdałki podniebienne i gardłowy,
  • skrzywiona przegroda nosa,
  • obecność polipów lub przerośniętych małżowin nosowych w obrębie przewodów nosowych,
  • zażywanie środków nasennych i uspokajających.

Przyczyną większości chorób i innych dolegliwości, w tym chrapania, jak widać mogą być bakterie, wirusy, substancje trujące(papierosy i alkohol) i alergeny( detergenty, kosmetyki, lekarstwa i inne). Ich usunięcie z organizmu i środowiska, jest podstawowym warunkiem wyleczenia. Większość tych obciążeń można wykryć przy pomocy Testu Obciążeń.

Sposób na chrapanie- kilka rad:

  • Spróbuj się odchudzić. Szczuplejsza szyja przestanie wywierać ucisk na drogi oddechowe.
  • Przed snem nie pić alkoholu i unikać leków nasennych i uspokajających.
  • Sypiaj na boku lub na brzuchu, z płaską poduszką pod głową – przy jej wysokim ułożeniu drogi oddechowe się zwężają.
  • Gdy chrapaniu towarzyszą bezdechy, można sypiać w masce. Połączona rurą ze sprężarką powietrza podaje je śpiącemu pod ciśnieniem, dzięki czemu ściany dróg oddechowych nie zapadają się. Ale maska nie leczy. Po jej zdjęciu chrapanie powraca.

Specjalista radzi

”Chrapanie jak większość chorób i dolegliwości, może być wywołane blokadami w nosogardzieli- powstałymi w wyniku alergii, infekcji wirusowych, bakteryjnych czy grzybiczych. Wszystkie te choroby można wyleczyć usuwając z organizmu i jego bezpośredniego otoczenia, podstawową ich przyczynę – bakterie, wirusy, drobnoustroje i inne alergeny! Konieczne do tego jest wykonanie Testu Obciążeń Organizmu, który kompleksowo określa stan zdrowia i pomoże znaleźć przyczyny dolegliwości.”- Weronika Łapińska, specjalista Revitum.

Jest łatwy sposób na chrapanie!

Stałe zmęczenie, uczucie niewyspania nawet po kilkugodzinnym spoczynku czy drzemki w ciągu dnia – tym może zakończyć się z pozoru niewinne chrapanie. Chrapanie da się zlikwidować i nie potrzebne są żadne zabiegi. Test Obciążeń Organizmu to jedyne dostępne narzędzie, które umożliwia kompleksowe podejście do objawów i prawidłowe rozpoznanie choroby. Celem testu jest określenie sprawności układu odpornościowego i poziomu funkcjonowania organów wewnętrznych. Na tej podstawie można określić przyczynę choroby, wychodząc poza klasycznie stosowaną analizę objawów. Test trwa 45 minut, jest bezbolesny, wyniki otrzymujesz od razu, a specjalista, jeżeli zajdzie taka potrzeba dobierze i zaleci indywidualną formę kuracji. Wykonaj Test Obciążeń i dowiedz się jaka jest prawdziwa przyczyna uciążliwego chrapania. Tylko dzięki temu uporasz się z tym uprzykrzającym życie problemem raz na zawsze!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>